Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Devil`s Eggs - Gevulde Eieren

Gevulde Eieren of Devil`s Eggs

Zo worden ze genoemd  o.a. in Amerika en Engeland
En er worden ware juweeltjes van gemaakt
De vulling in een spuitzak en mooie torentjes op het eitje spuiten
maakt het wel zo aantrekkelijk en een mooi gezicht
Heb je veel eieren over met Pasen...
Of wil je een schaal met gevulde eieren maken?
Dan zijn hier enige ideeen voor de vulling

Basisrecept.

Prik een gaatje in de bolle kant van het ei
Zet de eieren op met koud water
Beweeg de eerste 2 minuten de eieren zodat de dooiers mooi in het midden komen
Laat 10 minuten koken
Pellen en halveren en de dooiers eruit halen.
Eigeel fijnprakken met mayonaise.
De ingredienten toevoegen en op smaak brengen met peper en zout.
Koud wegzetten.
De ei(wit) helften een dun plakje aan onderkant wegsnijden
Zodat de eitjes blijven staan

Vullingen:
Met tonijn en olijven:
50 gr.gepureerde tonijn door het eimengsel doen
Met een plakjes olijf garneren.

Met ansjovis:
4 fijngehakte ansjovisfilets
 1 eetlepel kappertjes door het eimengsel doen.
Garneer met een opgerolde stukje ansjovis.



Met garnalen:
50 gr.grofgehakte garnalen
 1 theelepel dille en een beetje citroensap door het eimengsel roeren
Met een garnaal garneren.

Met rauwe ham:
50 gr.fijngehakte ham
 1 eetlepel gesnipperde bieslook door het eimengsel
Met aspergepunten garneren.

Met gorgonzola:
50 gr.gorgonzola fijnprakken en met eimengsel mengen.
Versier het met een reepje tomaat.

Met kruiden:
2 eetlepels gehakte kruiden (Peterselie,bieslook,basilicum,kervel)
1 eetlepel zeer fijngesneden sjalotje en wat mosterd door het eimengsel mengen.
Versier het met kervel

Met parmesaanse kaas en tomaat:
1 eetlepel geraspte kaas
1 eetlepel ontvelde en fijngesneden tomaat met eimengsel mengen.
Garneer met basilicum.

Met gerookte forel:
50 gr.gerookte forel fijnprakken en door het eimengsel mengen.
Garneer met peterselie.

Met gerookte zalm:
50 gr.gerookte zalm fijnsnijden en samen met citroensap en dille bij het eimengsel doen.
Garneer met tuinkers.

Met kaviaar of zalmeitjes:
Het basisrecept in het ei spuiten en garneren met kaviaar of zalmeitjes.






Bron: foto`s Internet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 reacties:

Iezie zei

Hallo Jeanne,
Wat een heerlijke recepten heb je de laatste tijd weer geplaatst. Ben een tijdje niet on-line geweest en heb duidelijk het een en ander gemist. Ga je zeker weer regelmatig volgen, want je recepten zijn super.
Nog een fijne tweede paasdag en groetjes van
Ini

Populaire berichten